Cadrele didactice preocupate de predarea abilităților de viață și de predarea integrată au acum la dispoziție materialele didactice pentru opționalul care include cea mai mare diversitate de tematici, de la Dezvoltare personală la Educație civică și Educație pentru sănătate: „Pregătiți pentru viață. Educație pentru viață și comunitate” (CDȘ).
✅ Folosite în școli din 24 de țări (inclusiv din Marea Britanie), cărțile din Seria „Pregătiți pentru viață” au fost adaptate acum și pentru România. Au apărut de curând Cărțile Elevului pentru clasele a II-a, a III-a, a IV-a și a V-a recomandate în predarea opționalului menționat.
✅ Seria „Pregătiți pentru viață” se va dovedi utilă nu doar învățătorilor și profesorilor (care-și pot completa norma cu noul opțional integrat), ci și diriginților și consilierilor școlari care au nevoie să explice probleme de viață într-un mod adecvat vârstei elevului.
✅ Nu în ultimul rând, cartea pentru clasa a II-a implică și părintele în procesul educațional, copiii primind ca temă pentru acasă să discute cu un adult problemele abordate la clasă. Astfel, cărțile pot ajuta cadrele didactice și părinții să sprijine, prin discuții sănătoase despre probleme sensibile, dezvoltarea socio-emoțională a elevilor și să-i ajute să adopte atitudini și comportamente dezirabile.
✅ Personajele principale ale cărților cresc în fiecare volum cu câte un an, la fel ca cititorii cărora li se adresează. Aventurile acestor personaje conduc la analizarea problemelor cu care se confruntă copiii la fiecare vârstă, având drept scop dezvoltarea personală, dar și integrarea armonioasă în comunitățile din care ei fac parte: familie, clasă, școală, comunitate, țară.
Inovație și integrare
✅ Programa „Pregătiți pentru viață. Educație pentru viață și comunitate” se bazează pe o viziune a persoanei umane ca ființă care funcționează integrat pe trei niveluri: biologic, psiho-spiritual și social.
✅ Un aspect inovativ în noul context educațional este și tratarea competențelor pe care elevii au nevoie să și le însușească în conformitate cu definiția OECD a competenței ca rezultat al împletirii a trei vectori: cunoștințe – atitudini – abilități. Astfel, elevii învață să discearnă realitatea așa cum este, dincolo de considerațiile lor inițiale și posibil subiective (cunoștințe), să valorizeze noile cunoștințe (atitudini pozitive) și apoi să le pună în practică prin anumite abilități care conduc la competența generală – exersarea unui comportament dezirabil.
✅ Procesul de predare-învățare nu este abordat liniar, trecând prin cunoștințe diferite în fiecare an, ci în spirală, reluând cunoștințe, atitudini și valori, care sunt aplicate în fiecare an în contexte de viață tot mai complexe. De exemplu, întâi învățăm să ne facem prieteni și ce presupune o relație de prietenie, iar apoi, pe această bază, la vârsta adecvată, învățăm și ce este o relație romantică, ne dăm seama ce ne dorim în această relație și cum o gestionăm.
Dar, până la această temă universal umană și de profund interes pentru copii și tineri, elevii vor învăța să-și aleagă prietenii, să evite bullyingul, anturajele nesănătoase și comportamentele riscante și… să se bucure aspectele nepalpabile ale vieții, dar care oferă cea mai mare satisfacție: cooperarea și comuniunea.
Pentru a comanda cărțile individual sau întregul pachet, click aici: https://bit.ly/m/pregatitipentruviata
0 Comments